SchoolkenmerkenKenmerken van de Krullevaar in een notendop:
KrullevaarDe Krullevaar. De vreemde vogel, die geen veren heeft maar krullen, is een metafoor voor de mens die ánders (maar niet mínder) is dan zijn medemens. Evenals de vogel uit het verhaal van Annie M.G. Schmidt gedraagt het beeld zich als een eigenzinnig wezen dat met een hink-stap-sprong beweging afstand neemt van de school: de wijde wereld in.
De Krullevaar / Hans van Bentem / 1999 |
Onze visie
Waarde(n)volle basis
Vertrouwen Open Normen en waarden Omgangsvormen Respect tonen en respect krijgen Veilige omgeving Grenzen stellen en aannemen Kijken naar het kind Wij bieden een veilige omgeving met oog voor ieder kind, waarbij ieder respect toont en respect krijgt en zichzelf mag zijn. Samen sterk Kwaliteiten van elkaar benutten Samenwerken Elkaar vertrouwen geven Elkaar helpen Ontwikkelen Resultaatgericht Vertrouwen is de basis voor onze ontwikkeling. We willen gebruik maken van elkaars kracht. We leren kinderen samen te werken en elkaars kwaliteiten te herkennen en te benutten. Zo komen we met elkaar tot mooie resultaten. Uitdagend met Passie Liefde voor het kind en het vak Betrokkenheid Goede sfeer Contact Veiligheid creëren We hebben liefde voor het kind en het vak. Ouders, kinderen en leerkrachten gaan op een betrokken wijze met elkaar om; samen creëren wij een goede sfeer in een uitdagende leeromgeving. Kwaliteit en deskundigheid Alles uit een kind halen wat er in zit Uitdagende leeromgeving Pedagogisch klimaat Deskundigheid Ons doel is alles uit een kind te halen wat er in zit door het scheppen van een goed pedagogisch klimaat, een uitdagende leeromgeving en door het inzetten van deskundige leerkrachten. |